tijdje verder..

27 juni 2016 - Trieste, Italië

Zigeuner leven bevalt goed! We zitten sinds 1 dag weer in Italie en met winst op Spanje was dat een goede timing :-) Montenegro was +++, vriendelijk, mooi, wel nog primitief voor europa maar wow qua landschap.   Kroatie is prachtig, qua natuur! qua eten... gek op varkens, varkens, varkens en vis en hoe Noordelijker hoe meer het een toeristen kermis word. Zonde voor zo een mooi land. Dubrovnik leek een soort onontdekt sprookje maar met 3 cruise schepen a 2000 personen per boot leek het wel disneyland! Viganj, was ons top plekje in Kroatie, camping aan het strand in een kanaal tussen 2 eilanden. Ik heb kennis ogen maken met moeder natuur... lekker kiten tussen 2 eilanden in de mistral wind. En dan valt de wind ineens weg. kite crasht, geen wind.. kite ging niet meer omhoog. eerste minuten blijf je vrolijk proberen, na een minuut of vijf is alles steeds verder weg. geen golfje te zien, geen zuchtje wind en de kust word niveau Madurodam. GVD ik werd bang, gelukkig bleef ik drijven en werd ik langzaam voort gesleept door de kite, maar wel naar open zee. Te gek, dacht ik, dit ga ik echt nooit meer doen! na een minuut of tien werd ik opgepikt door een boot van de kiteschool! " ja, we zagen je al een tijd liggen maar we moesten ineens veel resque's doen.. Leuke sport. uur later kwam de thermische wind weer terug en ben je alles weer vergeten :-)